Vuosikokous 2017

13.2.2017

Laajasalon Martat kokoontuivat helmikuisena tiistai-iltana vuosikokoukseen ja ilahduttavasti 20 marttaa oli noudattanut kokouskutsua ja saapunut Laajasalon kirkon kerhohuoneistoon.

Kokouksen puheenjohtajan johdolla kokouksessa edettiin esityslistan mukaisesti. Kiinnostavia kohtia olivat mm vuoden 2016 toimintakertomus ja vuoden 2017 toimintasuunnitelma.

Muutama poimintoja menneestä ja tulevasta toiminnasta:

Yhdessä kierrätyskeskuksen kanssa järjestettiin kierrätyspäivä laajasalolaisten tarpeettomien tavaroiden keräämiseksi uusiokäyttöön. Veteraanipäivänä tarjottiin paikallisella palvelutalolla munkkikahvit.  Sadonkorjuumyyjäiset järjestettiin jokavuotiseen tapaan lokakuussa. Kirjaston kanssa oli yhteistoimintaa teemailtojen järjestämisessä. Myös Laajasalo-päiville osallistuttiin.

Oman yhdistyksen marttojen virkistymisestäkin pidettiin huolta, kun järjestettiin teemailtoja mielenkiintoisista aiheista, kokoonnuttiin piknik-retkelle toukokuussa ja vietettiin yhdistyksen 40-vuotisjuhlaa marraskuussa.

Vuoden 2017 toimintasuunnitelman mukaisesti toimimme edelleen yhteistyössä laajasalolaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa sekä osallistumme Uudenmaan Marttojen projekteihin kuten peittojen tekemiseen Lastensairaalalle.

Yhdistyksen jäsenille on tänä vuonna tarjolla luentoja sosiaalisen median käytöstä, aivoista ja vanhenemisesta sekä kauneusasioista. Kultturellista tarjontaa edustavat tutustuminen Reitzin kotimuseoon ja YLE:n toimintaan sekä Laajasalon kirjaston Lukuvalo-ilta. Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä juhlistamme loppuvuodesta jäsenistön yhteisessä Itsenäisyysjuhlassa.

Tällä kertaa esityslistalla oli yhdistyksen puheenjohtajan vaihdos, kun kuusi vuotta yhdistystämme luotsannut Marjatta Lauronen luopui ansiokkaasti hoitamastaan puheenjohtajapestistä. Uudeksi puheenjohtajaksi lupautui Marketta Ahola. Hallitukseen valittiin 3 uutta jäsentä, koska jäsenten määrä päätettiin nostaa kahdeksaan.

Vuosikokouksen asioiden käsittelyssä vierähti pari tuntia, mutta saatoimme olla tyytyväisiä kokouksen antiin ja toiminnan jatkumiseen hyvien suunnitelmien mukaisesti.